Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

2011. március 9., szerda

36 éves lettem......

Egy sokszor még gyermeklelkű "matuzsálem".
Egyébként nem szeretek magamról megemlékezni, de néhány gondolat egész nap foglalkoztatott, jókat mosolyogva közben az előbukkanó emlékképeken.
Ezeket a gondolatokat feltétlen meg szerettem volna örökíteni ebben a naplóban.
Miért írom, hogy "matuzsálem"?
Előttem van, mikor Anyukám 36.-ig szülinapját ünnepeltük. Néztem Őt, 15 éves tinédzserként és világosan emlékszem, hogy a következők jártak a fejemben:
-Az emberek többsége kb 50 éves koráig tud "igazi" életet élni, aztán ami következik az már kínlódás....(ez a gondolat valószínűleg onnan gyökerezhet, hogy a Nagyim kb 50 évesen lett rokkantnyugdíjas és azóta mindig mindene fájt/fáj szegénynek....)
- Az Én Anyukám már túl van ennek a kornak a felén....kvázi, mindjárt meghal (most igen sarkosan fogalmaztam, de akkor "mindent tudó és mindent jobban tudó tinédzserként ilyen filozofikus mélységek foglalkoztattak) :-)))
- És ha már ennyire "meglett" korba lépett az én Anyukám akkor, hogyan lehetséges az, hogy még mindig vannak rossz döntései? Miért nem ért az ajándékba kapott Comodor 64-hez, miért kell megvárni, hogy a nagybátyám jöjjön és magyarázzon? Hogy hogy nem képes lépést tartani a kor vívmányaival? Miért nem érti, hogy haza fogok jönni időben a moziból.....és hogy a városligeti kori pályán semmilyen veszély sem leselkedik rám.......(bezzeg a barátnőim anyukái milyen lazák és jófejek...) de leginkább miért is nem érti az Én lázadó tinédzser lelkemet? És különben is, hogy lehet, hogy "ennyi idősen" nem tökéletes???
Így 36 évesen, egy 1 éves gyerekkel, nem, hogy nem tökéletesen, de ráadásul sokszor gyermeki lélekkel, (a lelkünk egy része a halálunkig gyermek marad....és néha milyen hasznos is tud ez lenni), már pontosan értek mindent....... :-))
És csak reménykedhetem benne, hogy az Én, egyszer majd 15 éves kamasz lányom, nem lesz ennyire "szigorú" az akkor már bizony 50 éves Anyukájával. :-))
(kész szerencse, hogy az Apja viszont egy műszaki zseni...) :-))

Nincsenek megjegyzések: