Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

2012. október 11., csütörtök

Lelki ráhangolódás...

Megkezdtük. Mármint a lelki felkészülést a fészekből történő kirepülésre....pontosabban arra, hogy Blankából januárban (ez később áprilisra tolódott) óvodás "nagylány" lesz. Hogy ez engem miként dolgoz meg, az megérdemelne egy külön bejegyzést.....no de ezt most hagyjuk. Meséket olvasunk e témában és röviden beszélgetünk arról mi is az az óvoda. Bár még sosem járt egy fikarcnyi óvodában sem, mert nem volt rá eddig alkalom, -ezt mielőbb orvosoljuk - mégis, már alakul egy kép a kobakjában. A minap a postás bácsi hozott egy levelet Blankának címezve. Az óvonénik és a dadus-néni saját kezűleg írták meg Blankának, hogy nagyon várják és már nem kell sokat aludni a nagy napig.... Nagyon megható figyelmesség és nem utolsó sorban segít a ráhangolódásban, mivel kiraktuk Blanka szobájába és sokszor megnézegetjük.... Egyenlőre keveset kérdez....talán még érleli a gondolatokat a fejecskéjében, csak lelkesen mondogatja úton-útfélen, boldog-boldogtalannak, hogy "katica lesz a jelem....a Dorkáé halacska ....a Marcié pedig helikopter"....és "Anya neked mi lesz a jeled?" kérdéssel zárja a felsorolást. :-)) Tegnap a déli alváskor, mikor szokás szerint ölbe vettem pár percre......aztán önként lekászálódik, majd el vackólja magát és elalszik....szóval épp pilledt az ölemben, mikor felötlött benne a kérdés, miért is nem sötétítettem be annyira amennyire szoktunk? Mondtam, hogy "Azért, mert az oviban sem lesz teljesen sötét amikor alszotok, mert az óvonénik olyankor mindenfélét készítenek, ragasztanak, rajzolnak és azt sötétben nem lehet megtenni. És gyakorolunk, hogy mire ovis lesz......bla,bla,bla. Látom, hogy gondolkodik. Ráhajtja az ölét a mellkasomra...majd kicsit gyanakvó félelemmel rám néz és megkérdi: "Anya! És ki fog ott engem az ölébe venni...." Természetesen azonnal produkáltam egy megnyugtató választ, miközben belesajdult a szívem a gondolatba........és azt még nem is sejti, hogy csak a textil pelusok lesznek vele, mert se anya, se a cumi nem bejáratos csoportszobába. Le a kalappal minden már beszoktatott és beszoktatós anyuka és picurka előtt! Sosem gondoltam volna, hogy ez
milyen nagy dolog....

Nincsenek megjegyzések: